Öğretmenler İçin Yıllık Plan



Öğretmenler, öğretmelik görevlerini yerine getirirken, birçok dosya dokümana ihtiyaç duymaktadır. Bu dosya ve dokümanlardan bir tanesi de yıllık plandır.
Hayatımızın her aşamasında plan yaparız ve bu planlara uymaya çalışırız. Günlük yapacağımız işleri ödemelerinizi, bazende tatilinizi planlarız. Eğitim öğretim faaliyetleri gibi önemli bir konununda plansız olmaması da düşünülemez. Ayrıca öğretmenlerin derslere hazırlıklı girmeleri yasal bir zorunluluktur. Bu zorunluluk plan yapmayı da eğitsel yönden gerekli kılmaktadır. Eğitim öğretim faaliyetlerinin etkin ve verimli olabilmesi önceden yapılmış bir plan ve bu plana uyulmasıyla mümkün olabilmektedir. Mili Eğitim temel kanunu ve derslerin öğretim programlarında da bu konuya yer verilmiştir.
Plan yapmanın ve planlı çalışmanın yararlarını sıralamak gerekirse şunları söyleyebiliriz.
-Somut ve uygulanabilir çağdaş öğrenme öğretme faaliyetlerini içerir.
-Öğretmen ve öğrenci verimini artırır.
-Dağınıklık ve düzensizlikleri minimuma indirir.
- Öğrencilerin ilgi istek ve yeteneklerine cevap verir.
- Birlikte çalışma ve düzenli çalışma alışkanlığı kazandırır.
- Güvenilirlik ve değerlendirmeyi mümkün kılar.
Eğitim öğretim dönemi başında her öğretmen branşına göre ünitelendirilmiş yılık plan yapar. Planlan yapılırken dikkat edilmesi gerekenlerin başında planların esnek olması hususu gelir. Her şeye harfiyen uyma zorunluğu eğitim öğretim faaliyetlerine uygun olmayabilir. Planlar hazırlanırken okulun şartları, sosyo ekonomik durum ve hesapta olmayan durumlar dikkate alınmalıdır. Basit bir örnek verecek olursak planınızda sınav tarihiniz net bir şekilde belirlediniz ama aynı gün aynı sınıfın 3 sınavı var ve e-okula girişleri yapılmış olsun siz 4. sınav olarak giriş yapamayacaksanız. İşte bu gibi durumlarda sınav tarihiniz plana uymayabilir. Yapmanız gereken planınızdaki öngördüğünüz tarihi değiştirmek olacaktır.

İnternet ve bilişim çağının bu kadar gelişmediği yıllarda öğretmenlerimiz planlarını elde hazırlardı. Günümüzde durum biraz daha farklı yayın evleri ders kitaplarına göre örnek planlarını yayınlanmaktadır. Ayrıca öğretmenlerimiz kendi yaptıkları yıllık planları internet ortamında paylaşmaktalar. Bu yönde hizmet veren birçok site bulunmakta bu sitelerden bir tanesi de paylaşan hoca. Paylaşan Hoca sitesi öğretmenlerin üye olarak tüm dosya ve dokümanlarını paylaştıkları ayrıca forum kısmında tartışabilecekleri güzel bir platform üstelik dosya indirmek için üyelik gerekmiyor. Üyeler bir çok ayrıcalıklardan faydalanabiliyor ve siteye üyelik Facebook Twitter ve Google Plus üyelikleri ile de tamamlanabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder